Συλλογική Διαδικτυακή Νοημοσύνη (CIS 473)

Στην εποχή της Πληροφορίας και των Μεγάλων Δεδομένων η αποτελεσματική ανάλυση δεδομένων και η σύνθεση των εξαγόμενων πληροφοριών για την ανάπτυξη ευφυών εφαρμογών που συνδυάζουν συλλογική γνώση είναι απαραίτητο εφόδιο για τους ερευνητές αλλά και επαγγελματίες που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ως εργαλείο των δραστηριοτήτων τους. Η επιστήμη των δεδομένων είναι πλέον ένα καθιερωμένος επιστημονικός κλάδος ενώ πλατφόρμες που συλλέγουν γνώμη και γνώσεις από το πλήθος (crowdsourcing) έχουν καθιερωθεί ως ένα πολύτιμο εργαλείο καταγραφής συλλογικής γνώσης. Την ίδια στιγμή τα συστήματα συστάσεων αποτελούν ένα σύγχρονο εργαλείο διαδικτυακού μάρκετινγκ που έχει κάνει τη διαφορά σε διαδικτυακούς κολοσσούς όπως η Amazon, το booking.com, το Airbnb, το Netflix και πολλά άλλα.
Το μάθημα “Συλλογική Νοημοσύνη” επιδιώκει να εξοικειώσει τους φοιτητές /τριες με τεχνικές και εργαλεία συλλογής και ανάλυσης δεδομένων από το Διαδίκτυο και να τους διδάξει στην πράξη πως οργανώνεται ένα project συλλογής συλλογικής γνώσης / άποψης. Η εξοικείωση με τα Συστήματα Συστάσεων και με τεχνικές όπως το Συνεργατικό Φιλτράρισμα θα προσδώσει στους φοιτητές/τριες την ικανότητα αξιοποίησης της συλλογικής γνώμης και γνώσης σε σύγχρονες εφαρμογές ψηφιακού μάρκετινγκ και έξυπνων συστημάτων.

Μαθησιακοί Στόχοι
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές πρέπει να είναι σε θέση να:
1. Κατανοούν και επεξηγούν τις έννοιες επιστήμη δεδομένων, πληθοπορισμός, συλλογική νοημοσύνη και συστήματα συστάσεων
2. Εφαρμόζουν βασικές τεχνικές συλλογής και ανάλυσης δεδομένων μέσω του Διαδικτύου χρησιμοποιώντας Python και R
3. Οργανώνουν project σε σύγχρονες πλατφόρμες πληθοπορισμού όπως το figure-8 (πρώην Crowdflower)
4. Γνωρίζουν τις βασικές αρχές των συστημάτων συστάσεων
5. Εφαρμόζουν συστήματα συστάσεων σε ψηφιακό και πολιτικό μάρκετινγκ