Συμμετοχικά Μέσα Επικοινωνίας (CIS 518)

Οι νέες δυνατότητες και πρακτικές αυξημένης συμμετοχής των χρηστών στο διαδίκτυο, συνεισφέρουν, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας όπου το κοινό είναι ταυτόχρονα χρήστης και παραγωγός περιεχομένου, με συνέπειες στην αντίληψη για τους ρόλους, τις πρακτικές και την ταυτότητα, τόσο των επαγγελματιών δημιουργών περιεχομένου (π.χ. δημοσιογράφων) όσο και των μελών του κοινού. Το μάθημα αυτό εξετάζει σε θεωρητικό επίπεδο και μέσα από τη μελέτη περιπτώσεων τις ποικίλες εκδοχές συμμετοχικών μέσων (εντός και εκτός διαδικτύου), όπου το κοινό έχει ενεργό ρόλο στη συλλογή, επεξεργασία, σύνθεση, παρουσίαση και διανομή περιεχομένου. Εν προκειμένω, διερευνάται πώς επαγγελματίες της επικοινωνίας, μέλη της κοινωνίας των πολιτών και εν γένει απλοί χρήστες δημιουργούν και χρησιμοποιούν από κοινού περιεχόμενο σε διάφορες πλατφόρμες και περιβάλλοντα, για σκοπούς ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, έκφρασης γνώμης, επικοινωνίας. Ειδικά σε ό,τι αφορά την ενημέρωση, διερευνάται με ποιους τρόπους τα καθιερωμένα Μέσα εμπλέκουν μέλη του κοινού, ποια τα όρια αυτής της εμπλοκής, και πώς, από την άλλη, τα μέλη του κοινού δημιουργούν ή διαχειρίζονται τα δικά τους Μέσα για την παρουσίαση θεμάτων που συχνά λανθάνουν της προσοχής των κατεστημένων ειδησεογραφικών οργανισμών.